بلوچستان محل شیر مردان
بلوچستان محل شیر مردان
دوستان عزیز من می خواهم در اینجا از بلوچستان که مهد دلیران است بنویسم

 

آزاد به اقدامات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با لطف الهی با راه‌اندازی قطار زاهدان ـ بم، مشکل مردم استان در این ارتباط رفع شد به طوری که هر روز یک قطار حرکت می‌کند و امید می‌رود عملیات راه‌اندازی قطار چابهار-زاهدان و زاهدان ـ مشهد که آغاز شده هر چه زودتر به اتمام برسد و شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در امر جابه‌جایی مسافر و کالا باشیم.
وی یادآور شد: بندر چابهار بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی است که افزایش تخلیه و بارگیری در آن انجام می‌شود و این یکی از مزیت‌های بزرگ برای سیستان و بلوچستان و کشور است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استعدادهای پنهان این استان با تلاش دولت عدالت محور آشکار و محرومیت از این دیار پاک شده است.
آزاد خاطرنشان کرد: اکنون همه ابعاد این خطه از ایران اسلامی در حال بازسازی و پیشرفت است که توسعه حمل و نقل و زیر ساخت‌های ارتباطی خود گواه بر این ادعا است.
وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اکنون تمام راه‌های اصلی و فرعی در این استان تشکیل شده و اکنون در صدد هستیم تا آزادراه‌ها و بزرگراه‌های را برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا افزایش دهیم.
استاندار بیان کرد: داشتن راه‌های ارتباطی مناسب، حمل و نقل ریلی بین‌المللی، پنج فرودگاه فعال و داشتن بندر اقیانوسی خود گواهی بر این ادعا است که سیستان و بلوچستان زیر ساختی مناسب برای سرمایه گذاری و آبادانی است.
آزاد اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای به گونه‌ای در راستای سیاست‌های دولت در این استان تبیین شده است که با بزرگ‌ترین استان‌ها هماهنگ رشد کند.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور ظرفیت بالایی است که با بهره‌برداری از محور ارزشمند ترانزیتی ایرانشهر- چابهار می‌توان به بهترین شکل از آن بهره گرفت.
وی گفت: ایجاد راه ترانزیتی ایرانشهر ـ چابهار با صرف اعتبار 2 هزار و 155 میلیارد ریال، بهسازی محور رستم آباد ـ ایرانشهر با اعتبار 240 میلیارد ریال و احداث 36 کیلومتر بزرگراه خود گوشه‌هایی از تلاش دولت برای توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل در این خطه است.
آزاد اظهار امیدواری کرد: با تسریع در روند اجرایی ساخت راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد استان به با بهره‌گیری مناسب و هدفمند از مرز به خطه‌ای توسعه یافته تبدیل شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه هیچ مدرسه کپری در استان وجود ندارد و همه به ساختمان تبدیل شده و اکنون در حال بازسازی مدارس هستیم.
آزاد افزود: بیش از 800 کلاس درس بازسازی شده در سطح استان وجود دارد.
وی به مراکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: در همه شهرستان‌های استان، مراکز فنی و حرفه‌ای فعال وجود دارد و در حال وارد شدن به مبحث آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به کشورهای همسایه هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمینه بهداشت و درمان نیز حداقل در هر شهرستان یک بیمارستان وجود دارد و شبکه بهداشتی استان به زودی کامل خواهد شد و به دنبال طراحی برای شبکه‌های جدید هستیم.
آزاد افزود: در گذشته پزشکانی از پاکستان و هند به منظور درمان مردم استان داشتیم که خوشبختانه در استان پزشکان متخصصی فعالیت می‌کنند که در خود استان تربیت شده‌اند و دیگر نیازی به پزشک خارجی نداریم.
وی به قابلیت‌های بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: امسال 600 هزار تن هندوانه خارج از فصل از این استان به کشورهای همسایه صادر شده است که خوشبختانه در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بخش مسکن مهر نیز هر کسی که ازدواج کند توانایی آن را داریم که به آنان مسکن مهر تحویل دهیم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, توسط وفا دار بلوچ

پیج رنک گوگل

پیج رنک


دریافت کدهای جاوا برای وبلاگ شما